Only one of three complaints against show upheld

I REFER to an article published in the Irish Examiner on August 27 concerning a decision by the Broadcasting Complaints Commission (BCC) with regard to the Neil Prendeville programme on Cork’s 96FM. Your coverage was inaccurate and I feel it needs to be clarified.

The complaint made by a Gene Barry to the BCC was made in three parts and only one was upheld. The BCC could find no evidence of material that gave rise to an unwarranted invasion of privacy. The BCC also stated there was insufficient evidence of an assertion of inaccurate facts and/or information which constituted an attack on the complainant’s reputation or of his company. This was not made clear in your article.

I am disappointed your coverage of a story regarding alleged bias and inaccuracies was itself inaccurate and biased.

Kieran McGeary

Cork's 96FM & C103

Patrick’s Place

Cork

More in this section